skip to Main Content
سه اصل کلی در متد  CVT در صداسازی ( Complete Vocal Technique )

سه اصل کلی در متد  CVT در صداسازی ( complete vocal technique )

سه اصل کلی در متد  CVT در صداسازی ( complete vocal technique )

سه اصل کلی اساسی ترین و مهم ترین برای تکمیل هستند. آنها این امکان را می دهند که به همه نت های بالا و پایین در محدوده خواننده انفرادی برسند ، عبارات بلند آواز بخوانند ، صدای واضح و قدرتمندی داشته باشند و از فرسودگی بپرهیزند. آن ها هستند:

  1. پشتیبانی

حمایت کردن

این به معنای کار کردن در برابر فشار طبیعی دیافراگم برای انتشار هوای استنشاق شده است. این با مقاومت در برابر حرکتش حاصل می شود. در حین آواز خواندن ، عضلات کمر و پلکسوس خورشیدی به سمت بیرون رانده می شوند ، در حالی که شکم اطراف ناف به تدریج وارد می شود ، به طور مداوم و پایدار و عضلات کمر سفت می شود. ماهیچه های داخل لگن سعی دارند لگن را به سمت عقب بکشند ، در حالی که عضلات شکم سعی دارند لگن را به زیر بدن شما بکشند.

این نبرد ایجاد شده بین ماهیچه های شکمی و عضلات شکم ، بخش مهمی و مهم پشتیبانی است. با این حال ، پشتیبانی باید به شکلی پایدار و مداوم اتفاق بیفتد که در صورت تولید یک مقاومت در برابر مقاومت تا زمانی که صدا تولید می شود. هنگامی که انقباضات عضلانی پایدار و مداوم شود ، به عنوان مثال اگر شما نمی توانید شکم را به دور ناف به سمت داخل بکشید یا عضلات کمر یا پلکسوس خورشیدی را به بیرون فشار دهید ، در این صورت معمولاً حمایت بیشتری وجود ندارد.

صرفه جویی در انرژی پشتیبانی خود بسیار مهم است بنابراین شما آن را هدر ندهید و یا آن را در یک نقطه اشتباه در زمان استفاده نکنید. قبل از لازم ، از انرژی پشتیبانی استفاده نکنید. صرفه جویی در آن را هنگامی که آواز خواندن دشوار است ، از جمله در نت های بلند یا در انتهای یک عبارت. کار پشتیبان کار بدنی سخت است بنابراین باید در وضعیت بدنی خوبی قرار داشته باشید.

 

  1. تونگ ضروری

ناحیه بالای تارهای صوتی قیف تشکیل می دهد. این “قیف اپیگلوت” نامیده می شود. هنگام جمع شدن ، باز شدن قیف اپیگلوت با نزدیک تر شدن غضروف های آریتنوئید به قسمت تحتانی اپیگلوت (دمبرگ) کوچکتر می شود. در نتیجه ، صدا شفاف تر و غیر نفس گیر می شود و می توانید حجم خود را افزایش دهید. برای داشتن تکنیک صحیح و رسیدن به استفاده آسان و بدون مانع از صدا بدون در نظر گرفتن حالت ، رنگ صدا و جلوه استفاده شده ، همیشه باید از لنگه های لازم استفاده کنید. صدای زوزه لازم ، آواز خواندن را از هر نظر آسان تر می کند. از نظر خیلی ها ، این ضرب و شتم لازم اصلاً بهم ریخته نیست.

  1. از بیرون زدگی فک و سفت شدن لب ها خودداری کنید

از برآمدگی فک و سفت کردن لب ها خودداری کنید

از بیرون زدگی فک و سفت کردن لب ها خودداری کنید ، زیرا اغلب باعث ایجاد تنگی کنترل نشده در اطراف تارهای صوتی می شود. با خم کردن سر خود و قرار دادن انگشت بین فک بالا و پایین ، به حالت فک صحیح دست پیدا کنید. این آهنگ فک را همزمان با آواز نگه دارید. فک پایین باید نسبت به فک بالا به عقب کشیده شود. حتما دهان را بر روی نت های بلند و پایین باز کنید تا در نت های قسمت میانی صدا.

در عین حال که از سفت شدن لب ها پرهیز می شود ، تشکیل واکه ها با زبان نیز بدون تغییر بیش از حد در شکل دهان بسیار مهم است. همخوانی ها از طرف دیگر معمولاً با باریک شدن دستگاه صوتی و تنش در لب ها ایجاد می شوند ، اما همانطور که شما مدت طولانی در آواز خواندن روی آنها نمی مانید ، آواز خواندن را مختل نمی کنند. این مهم است که بتوانیم تنش را فوراً از صامت به مصوت ها رها کنیم.

This Post Has 2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت